Edycja i formatowanie tekstu w MS Office: WORD – zaawansowany

Twoje umiejętności po skończonym kursie:

Kurs zapewnia słuchaczom umiejętność biegłego posługiwania się edytorem tekstu.

Nabyte umiejętności pozwalają na sporządzanie profesjonalnych pism, listów, tworzenia firmówek, faksów, not, raportów. Umiejętność pracy z wielostronicowymi dokumentami wprowadzając sekcje i podziały stron. Ozdabianie dokumentów grafiką i zaawansowanymi możliwościami pracy z tekstem.

Umiejętność tworzenia korespondencji seryjnej usprawniającej pracę przy wysyłce listów do wielu adresatów. Umiejętność dokonywania błyskawicznych zmian w dokumentach za pomocą odpowiednich narzędzi w edytorze tekstu.

Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika): od 540 zł Materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zajęć:

Zestawy ćwiczeń, testów, prezentacje komputerowe i materiały pomocnicze do wykładów Szkoły Komputerowej “IMPULS”.

Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu:

 

Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.

 

Program ramowy kursu (16 godzin)

1. Usprawnienia edycji dokumentu

    1. poprawność ortograficzna i gramatyczna, słowniki użytkownika, tezaurus
    2. autokorekta i modyfikowanie jej działania
    3. dostosowywanie menu i paska zadań
    4. tworzenie szablonu dokumentu
    5. korespondencja seryjna-importowanie danych z innych programów

2. Formatowanie dokumentu

    1. formatowanie za pomocą stylów wbudowanych
    2. modyfikacja i projektowanie własnych stylów formatowania dokumentu
    3. automatyczne generowanie spisów treści i indeksów, przypisów, odwołań
    4. formatowanie dokumentu przy użyciu skrótów klawiszowych

3. Rozmieszczanie tekstu i grafiki w dokumencie

    1. rozmieszczania tekstu w kolumnach
    2. właściwości, autoformatowanie i modyfikowanie tabeli, wykonywanie prostych obliczeń
    3. modyfikowanie, pozycjonowanie elementów graficznych

4. Praca grupowa z dokumentami

    1. poprawa dokumentu
    2. śledzenie zmian w dokumencie
    3. zatwierdzanie, odrzucanie zmian wprowadzonych do dokumentu przez drugą osobę

5. Przygotowywaie dokumentu do druku

    1. zaawansowane formatowanie przy użyciu sekcji:
      1. numeracji stron
      2. nagłówków i stopek
      3. marginesów i orientacji stron
    2. podziały akapitów i tabel pomiędzy stronami
    3. znaki niedrukowalne

6. Współpraca MS Word z innymi programami (MS Excel, MS PowerPoint, MS Publisher, LibreOffice)

7. Ćwiczenia w projektowaniu zaawansowanych dokumentów – biuletyny, formularze, schematy organizacyjne, zaproszenia, dokumenty wielostronnicowe