Konkurs chemiczny na platformie e-learningowej Moodle

E-nauczyciel, e-nauczanie, e-ocenianie Moodle to System Zarządzania Nauczaniem (LMS) o otwartym kodzie źródłowym. Innymi słowy, darmowa aplikacja internetowa rozwijana przez deweloperów na całym świecie, którą nauczyciele mogą wykorzystywać do tworzenia witryn edukacyjnych.
Jedną z funkcjonalności Moodle jest doskonałe narzędzie do testowania on-line. Miło nam poinformować, że Szkoła Komputerowa Impuls udostępniła 12-go marca Górnośląskiemu Centrum Edukacyjnemu swoją platformę do przeprowadzenia etapu teoretycznego XVIII Konkursu Chemicznego dla gimnazjalistów z Gliwic i okolic.
Test on-line rozwiązywało w dwóch grupach 30 gimnazjalistów. Był to także test obciążenia dla naszego serwera i platformy, z którym system operacyjny Linux i Moodle wer. 1.9.4 świetnie sobie poradzili.
To wydarzenie jest dobrą odpowiedzią dla nauczycieli, którzy zastanawiają się jeszcze nad sensem wdrażania platformy w swojej szkole. Zastosowanie e-learningu w polskich szkołach napotyka na wiele przeszkód: formalnych, technicznych, kompetencyjnych, finansowych. Jednak najpoważniejsza przeszkoda tkwi w ludziach i ich nastawieniu do e-edukacji: braku przekonania lub nawet niechęci do tego co nowe i nieznane.
Organizatorzy konkursu pokazali jak wykorzystać nowe narzędzia do uatrakcyjnienia i usprawnienia swoich działań edukacyjnych i jest to niewątpliwie przykład dobrej praktyki na naszym lokalnym rynku edukacyjnym.