Edycja i formatowanie tekstu w OpenOffice: WRITER – podstawy

Warunki prowadzenia szkolenia:

Nowoczesna pracownia komputerowa z dostępem do Internetu. Wykłady prowadzone w formie komputerowych prezentacji. Grupy ćwiczeniowe 10-15 osób. Biblioteka czasopism i książek. UWAGA! Uczestnikom kursu firma udostępnia bezpłatnie komputery do ćwiczeń poza godzinami zajęć, a po zakończeniu kursu udziela pomocy telefonicznej.

Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika): od 535 zł Materiały dydaktyczne i sprzęt wykorzystywany podczas zajęć:

Zestawy ćwiczeń, testów, prezentacje komputerowe i materiały pomocnicze do wykładów Szkoły Komputerowej “IMPULS”.

Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu:

 

Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.

Program ramowy kursu (20 godzin) Wstęp do pakietu biurowego OpenOffice.org – prezentacja dostępnych aplikacji:

    1. edytor tekstu Writer,
    2. arkusz kalkulacyjny Calc,
    3. menedżer prezentacji Impress,
    4. baza danych Base oraz aplikacja graficzna Draw.
  1. System zarządzania i przechowywania plików.
  2. Praca nad formatem tekstu i strony
    1. formatowanie znaków: rodzaj, wielkość, kolor i styl czcionki
    2. formatowanie akapitów: wyrównywanie, wcięcia, interlinia
    3. formatowanie strony w zakresie: marginesy, orientacja papieru
  3. Usprawnienia edycji tekstu w dokumencie
    1. skróty klawiaturowe
    2. tabulatory
    3. kopiowanie i przenoszenie tekstu
    4. prawne zaznaczanie tekstu
    5. cofanie i ponawianie zmian
    6. automatyczne wyszukiwanie i zamiana tekstu
  4. Uporządkowane przedstawianie danych tekstowych i liczbowych
    1. tworzenie tabel
    2. tworzenie list wypunktowanych i numerowanych
  5. Wzbogacanie prezentacji treści dokumentu
    1. umieszczanie grafiki
    2. wstawianie symboli i znaków specjalnych
  6. Łączenie dokumentów
  7. Tworzenie szablonów dokumentów
  8. Tworzenie korespondencji seryjnej
  9. Drukowanie dokumentów
    1. podgląd wydruku
    2. ustawienia jakości wydruku, zakresu stron i ilości kopii
  10. Egzamin